Kontakta Sveafastigheter
Hej!
Här hittar du kontaktvägar till oss på Sveafastigheter.
Bor du i ett hus som förvaltas av Riksbyggen (tidigare Unobos hus)? Gå då till Riksbyggens hemsida.
Boendeappen
I vår boendeapp kan du som hyresgäst ta emot meddelanden, hitta information om ditt boende, se och betala din hyra, ta del av förmånliga erbjudanden och beställa tillval. Information om hur du laddar ner vår boendeapp hittar du under fliken ”Bo hos oss” här.
Mina sidor
På Mina sidor kan du bland annat göra felanmälan, se dina hyresavier och säga upp din lägenhet.
Felanmälan
Registrera din felanmälan smidigt på Mina sidor eller i vår boendeapp.
Akut felanmälan – jour dygnet runt
Om det inträffar något akut i din lägenhet efter kontorstid kan du kontakta jouren på
tel: 0200-22 72 00, knappval 3. Här kan du läsa mer om felanmälan, serviceärenden och akuta jourärenden.
Störningsjour
Det är viktigt att visa hänsyn mot sina grannar. Om du ändå blir störd i din bostad på kvällar och helger går det bra att ringa vår störningsjour på tel: 0200-22 72 00.
Hyresavifrågor
Maila din fråga till hyror@sveafastigheter.se eller ring vår växel på tel: 0200-22 72 00, knappval 2.
Övriga frågor – mail och växel
För övriga ärenden går det bra att skicka ett mail till info@sveafastigheter.se
eller ringa vår växel på tel: 0200-22 72 00 (knappval 2 för hyresavifrågor, knappval 3 för felanmälan).
Press
press@sveafastigheter.se