Kontakta Sveafastigheter
Hej! Här hittar du kontaktvägar till oss på Sveafastigheter.
Enklare boende – ladda ner vår hemapp!
I vår hemapp kan du bland annat enkelt se och betala din hyra, göra en felanmälan, ta emot viktiga meddelanden från din lokala förvaltare samt ta del av våra erbjudanden – allt på ett ställe! Du kommer att få ett mejl med information om hur du laddar ner appen och loggar in.
Få igång din app – det är superenkelt
- Sök och ladda ner hemappen Avy från App Store eller Google Play
- Klicka på Logga in med BankID och identifiera dig mot Avy–hemappen. Du kan också logga in med e-post eller SMS-kod.
- Godkänn Avy:s användarvillkor och integritetspolicy
- Registrering sker med hjälp av e-postadress och telefonnummer. Uppgifterna måste matcha de som du redan registrerat hos oss för att inloggningen ska fungera.
- Klart!
Mina sidor
På Mina sidor kan du bland annat göra felanmälan, se dina hyresavier och säga upp din lägenhet.
Felanmälan
Registrera din felanmälan smidigt på Mina sidor eller i hemappen.
Akut felanmälan – jour dygnet runt
Om det inträffar något akut i din lägenhet efter kontorstid kan du kontakta jouren på
tel: 0200-22 72 00. Här kan du läsa mer om felanmälan, störningsjour och akuta jourärenden som rör ditt hem.
Störningsjour
Det är viktigt att visa hänsyn mot sina grannar. Om du blir störd i din bostad på kvällar och helger går det bra att ringa vår störningsjour på tel: 0200-22 72 00. Här kan du läsa mer om felanmälan, störningsjour och akuta jourärenden som rör ditt hem.
Hyresavifrågor
Maila din fråga till [email protected] eller ring vår växel på tel: 0200-22 72 00, knappval 1.
Övriga frågor – mail
För övriga ärenden går det bra att skicka ett mail till [email protected]
Övriga frågor – telefon
Vi har ett och samma nummer för växel och jour. Vår växel har öppet på vardagar 08:00-16:00. Efter kontorstid går numret till vår jour. Numret är 0200-22 72 00 (knappval 3 för övriga frågor).