Vi vill att vardagen för våra hyresgäster ska vara enkel. Därför pågår just nu en digitaliseringsresa genom hela vårt bestånd där vi tillsammans med Avy kan erbjuda en boendeapp där alla våra kunder kan hantera boendet enkelt från mobilen.
Digitalisering är viktigt för oss på Sveafastigheter för att uppnå vårt mål om att vara en närvarande förvaltare och för att kunna effektivisera och möjliggöra en interaktion med våra hyresgäster som tidigare inte varit möjlig i den analoga världen.
Via Avys boendeapp kan våra kunder nu hantera det mesta som behövs för ett modernt boende i vardagen; Betala hyran med ett enkelt klick, vara med och påverka sitt boende och trapphus samt njuta av unik service kopplat till fastigheterna. Vi som hyresvärdar får bättre koll på vad våra kunder helst vill ha och kan nå dem i flera kanaler för en snabbare dialog.
”Avy överträffade våra högt ställda mål om enkelhet, kundnöjdhet och ekonomiskt utfall”
– Svante Jernberg, Grundare Sveafastigheter Bostad
Digitalisering: ”Från mitt perspektiv handlar det mest om att effektivisera rutiner internt och att snabbt kunna nå ut till våra boende med nyheter, men det är även en del i ledet mot ett modernare varumärke” säger Svante. ”Avy överträffade våra högt ställda mål om enkelhet, kundnöjdhet och ekonomiskt utfall” säger Svante vidare.